墙头爱好者

其他都是假的,快乐追星才是真的。
去tmd情深不寿,劳资就要搞的轰轰烈烈。

Anyone can cook

当然,电影的主人公应该还是Remy。

Django: This is the way things are. You can't change nature.

Remy: Change is nature, Dad. The part that we can influence. And it starts when we decide.

米爸:这是强者统治的世界,你不能改变自然法则。

雷米:变化就是自然法则,我们是可以给有些事情施加影响的,难的是,转变自己的观念。

这是一段对话。生活中我们总是会下意识地去顺应某些规则,我们称之为现实,当然那也确实为现实,这也是被米爸称为“自然法则”的东西。我从来都很佩服那些敢于挑战这些规则的人(通常情况下,人们做的总是抱怨)。我曾经读过一句话“创造就是消灭死”,其实那些束缚你的东西有时只是自己给自己找的借口,因为你忽视了这样一条规则:Change is nature.

最后,请允许我用那段评论收尾。

In many ways, the work of a critic is easy. We risk very little yet enjoy a position over those who offer up their work and their selves to our judgment.

就许多方面来说,评论家的工作很轻松;我们冒的风险很小,却握有无比的权力。人们必须奉上自己和作品,供我们评论…。

We thrive on negative criticism, which is fun to write and to read.

我们喜欢吹毛求疵,因为读者和作者皆饶富趣味。

But the bitter truth we critics must face is that, in the grand scheme of things, the average piece of junk is more meaningful than our criticism designating it so.

但我们评论家得面对难堪的事实,就是以价值而言——我们的评论,可能根本比不上我们大肆批评的渺小事物!

But there are times when a critic truly risks something, and that is in the discovery and defense of the new.

可是,有时评论家必须冒险去发掘并捍卫新的事物!这世界常苛刻的对待新秀、新的创作,新的事物需要人支持。

Last night, I experienced something new, an extraordinary meal from a singularly unexpected source.

昨晚,我有个全新的体验,一顿奇妙的菜肴——来自令人意想不到的出处!

To say that both the meal and its maker have challenged my preconceptions is a gross understatement. They have rocked me to my core.

如果说这顿菜肴和它的创作者,挑战了我对颠覆性的观念!这么说还太含蓄,他们彻底地震撼了我!

In the past, I have made no secret of my disdain for Chef Gusteau's famous motto: Anyone can cook.

过去我曾公开对食神著名的名言——“料理非难事”嗤之以鼻!

But I realize that only now do I truly understand what he meant.

不过我发现,现在我终于真正了解他的意思。

Not everyone can become a great artist, but a great artist can come from anywhere.

并非是谁都能成为伟大的艺术家,不过伟大的艺术家,却可能来自任何角落,

It is difficult to imagine more humble origins than those of the genius now cooking at Gusteaus, who is, in this critics opinion, nothing less than the finest chef in France.

现今在食神餐厅掌厨的天才们,出身之低微,令人难以想像。本评论家的看法,他是法国最优秀的厨师…。

I will be returning to Gusteau's soon, hungry for more.

我很快会再度光临食神餐厅!满足我的口腹之欲。


感谢你读到这里。

以上。

评论

热度(21)